De Stichting Manda

Missie en Visie

De Stichting Manda

De Stichting Manda is opgericht door Annelies en Cees de Waal en Afra Wildöer. Doel van de stichting is de gemeenschap van Manda (Kenia) te helpen bij het opstarten, inrichten en in stand houden van een school voor beroepsonderwijs. Deze school een duurzame plaats te geven in de gemeenschap. De aanpak wordt gekenmerkt door  eigenaarschap en samenwerking. De stichting werkt samen met de gemeenschap van Manda aan deze doelstelling.  Het uitgangspunt is: de gemeenschap van Manda weet en voelt zich verantwoordelijk voor het project en het uiteindelijke resultaat. De opdracht voor de komende tien jaar is het realiseren van een goed functionerende school voor beroepsonderwijs met de focus op landbouwonderwijs, die leerlingen de kans geeft zich goed voor te bereiden op de toekomst.

Visie

Op 1 januari 2009 is de Manda Polytechnical school gestart. De doelgroep van de Politechnic school bestaat uit leerlingen,

1. die onvoldoende punten hebben om de secondary school te kunnen volgen.

2. die een vak willen leren(zie onderwijssysteem).

Waar staat de stichting Manda over tien jaar?

• Landbouwonderwijs neemt een belangrijke plaats in het vakonderwijs.
  • 50% minder ziekteverzuim door schoon en voldoende water.
  • Elektriciteit voor de Primary school en de Polytechnical school.
  • Erkend vakdiploma voor leerlingen Manda Youth Polytechnic.
  • Toename productie landbouwgewassen.

Hoe gaat de stichting Manda de doelen realiseren

• Door samenwerking met de schoolboard en de lokale overheid wordt gekeken hoe de aanleg van elektriciteit gerealiseerd kan worden.
  • Door ondersteuning van het school management.
  • Door het behalen van een vakdiploma.
  • Door moderne landbouwtechnieken en lokale samenwerking komen tot een hogere productie landbouwgewassen.
Zuid-Kenia

Zuid- Kenia