Reisverslag oktober 2018

Schade herstellen en nieuwe watertanks

De koffers zijn gepakt. Alle precies met het juiste gewicht. Sander keurig op tijd, dus de reis naar Kenia gaat beginnen. De reis naar Schiphol verloopt voorspoedig. Op Schiphol de koffers nog even gecheckt, even nog even iets van de ene (iets te zware) naar de andere koffer. Inchecken en op naar de koffie en wachten.
De vliegreis is zoals te verwachten: het duurt even, en rond 06.00 uur Keniaanse tijd landen we in Nairobi. Koffers ophalen en weer inchecken. Op het vliegveld in Nairobi worden we onthaald met mooie Keniaanse muziek. Ze kom je meteen goed in de Keniaanse sferen terecht.
In Mombasa herhaalt zich dit tafereeltje weer. Na de muziek de koffers ophalen en op naar de uitgang. James is helaas verhinderd en we gaan nu met Daniel opstap.

Als eerste gaan we het nieuwe schoolgebouw bekijken. Het ziet er uitstekend uit. Twee praktijklokalen, met een kantoortje voor de docent en een mooie opslagruimte. De watervoorziening is goed geregeld. Het gebouw is meteen voorzien van dakgoten en er staat een mooie watertank van 10.000 liter.
We hebben ook de andere gebouwen bekeken. Hier gaan we de dakgoten een opknapbeurt geven er twee nieuwe watertanks plaatsen. De trainees van de school gaan dit onder de bezielende leiding van docent Mark uitvoeren. Wij zorgen weer voor de materialen.
De tuin bij de school ziet er niet goed uit. Er staan her en der producten, zoals wat ananasplanten. Jammer, want er zijn toch voldoende mogelijkheden voor de meisjes om voedsel te verbouwen.

Lees hier het hele reisverslag!

Comments are closed.